Suggereixo:
Fer un feedback visible al propi blog, això ajudaria a relacionar els
comentaris amb l’entrada corresponent ja que hi ha vegades que les entrades han
estat més de les que es comentaven; per exemple, vosaltres dèieu a la primera
entrada, a la segona i a la tercera (...) i tal vegada hi havia cinc entrades
penjades per la qual cosa no es sabia ben bé a quina us referíeu. Crec que és
una millora fàcil d’aplicar ja que fins i tot és més còmode (suposo) per
vosaltres anar veient una entrada i
comentant-la baix.
Que una mestra s’encarregui de l’itinerari A i l’altra
del B, ja que això facilitaria la coherència amb el que es diu a cada
classe. Crec que el fet que hi hagi dues persones, una cada setmana, fa que l’assignatura
perdi una mica la continuïtat ja que en ocasions se’ns ha dit “la setmana que
bé explicarem això o farem una determinada tasca” i després no s’ha realitzat. Fins
i tot, abans de la darrera classe ens varen demanar que penséssim el que per a
nosaltres era autonomia, un nen autònom perquè ho compartiríem en la següent
sessió i no ho vàrem fer.
Per donar solució a això, crec que, tot i que
suposo que no està a les vostres mans, en comptes d’haver dues persones a
Palma, es podria posar una a Eivissa o Menorca, ja que d’aquesta forma l’assignatura
quedaria molt més coherent i no hauria tants de malentesos.
Per últim, crec que s’haurien d’establir
punts de relació amb el blog del Pràcticum I ja que hi ha molts d’aspectes
en què se’ns ha demanat quasi el mateix i, a més, seria una forma de relacionar
encara més tot aquest semestre, ja que ambdues assignatures estan molt
lligades.
Critico:
L’aspecte que critico és la desorganització
que s’ha produït en moltes ocasions. El fet que a classe es digués una cosa,
com ara que no feia falta fer determinada tasca perquè seria canviada per una
altra que havíem fet i que després si que s’hagués de fer, que el cronograma
canviés tantes vegades o que a classe no quedés clar que s’havia de posar al
blog i què al quadern.
Hi va haver una al·lota que va dir que el que
més embullava era llegir tots els dubtes i comentaris de la gent, aspecte amb
el qual estic d’acord ja que hi havia comentaris sobre coses que ja s’havien
parlat a classe i que et feien posar-te més nerviosa. No obstant, crec que no
es tracta de deixar de banda els comentaris i cenyir-te al blog sinó que del
que es tracta és que les coses puguin
quedar clares sense haver d’aïllar-te del fòrum. També el fet que durant els PowerPoint
se’ns digués reflexioneu sobre això, ho això ho plasmeu al quadern, feia que al
final no es sabés quines de les preguntes que es proposaven eren treball pel
quadern i quines treball personal, només de cara a reflexionar individualment,
sense plasmar-lo.
Això crec que pot ser també fruit d’uns
objectius massa grans, és a dir de pensar que a una classe començaríem i
acabaríem un mòdul ja que la majoria de les vegades no ens ha donat temps i ja
no complíem el cronograma, el que era
una entrada per a aquell dia passava a la setmana següent i s’ajuntava
amb un altre mòdul, etc. Per això, si tal vegada es proposés menor quantitat d’aspectes
a donar a una classe es respondria millor al ritme que convida a portar l’assignatura
ja que hi ha molt de debat i discussió, aspectes que són importants i que crec
que es veuen enfonsats per les presses que de vegades imposa el cronograma.
Aplaudeixo:
En general i com a cloenda, crec que és una assignatura molt profitosa degut al
treball mental que et suposa. És una tasca que hem de provocar ja que tal com
estem veient a les escoles on fem les pràctiques hi ha una manca molt
accentuada de reflexió, d’aturar-se a mirar el que fem, de posar-ho en
entredit, de compartir amb la resta i així enriquir la nostra formació i,
conseqüentment la nostra actuació com a docents.
Per tant, crec que és una assignatura que ens
ha fet seure i pensar, cercar el fons de les coses i no quedar-nos amb la
primera imatge. Personalment, m’ha incitat a cercar en la xarxa molt, a cercar
fonaments teòrics així com experiències pràctiques en altres blogs.
També, agraeixo que se'ns hagin revisat els blogs dues vegades ja que això m'ha donat orientacions de com anava i què havia de millorar, del contrari no hauria tingut cap referència.
El fet d’haver de pensar que hi ha darrera de
cada entrada, de cada comentari per tal de posar, concretament, quina era la
competència que estàvem treballant t’ajuda a prendre consciència del que fas,
de saber què hi ha darrera del que estàs escrivint.
Pel que fa als seminaris d’Eivissa, estic molt
satisfeta amb els resultats ja que així com hi havia classes per
videoconferència en les quals m’he anat amb
una mica de decepció, de sentiment de no haver après res perquè entre
els problemes que hi havia de connexió i els moments en què no s’escoltava res,
no podia aprofitar aquests dies
(alguns); en canvi als seminaris, crec que tot el grup, ens hem sentit més
escoltats, s’han provocat debats molt interessants i sí que considero que han
estat classes en les quals l’assignatura ha guanyat molt. Per això animo a
posar una professora a cada seu!
En quant a les videoconferències, tot i que un
suggeriment era que es fes la classe presencial ja que crec que és una
assignatura on el cara a cara, el poder escoltar i interactuar bé amb la
tutora, és imprescindible, també opino que
gràcies a poder compartir la nostra experiència amb un nombre tan elevat
de persones ha estat molt enriquidor ja que de forma contrària ens haguéssim
quedat només amb les experiències d’Eivissa (tres centres diferents).
Per tant, aquesta experiència en gran grup m’ha
permès compartir amb tots angoixes, veure com també hi havia altres que patien
el mateix que jo, cercar solucions entre tots, enriquir-me amb els punts de
vista dels altres i compartir entre tots una denúncia ètica cap a l’educació
que estem vivint.
No hay comentarios:
Publicar un comentario